Як полагодити складське обладнання своїми руками

5-30-2020

Докладно: ремонт електроштабелери своїми руками від справжнього майстра

Ремонт рохля своїми руками — швидкий і недорогий спосіб привести корисне складське обладнання в робочий стан. Багато поломки можна усунути без допомоги фахівців, однак не варто проявляти надмірну самовпевненість. Іноді пристрій краще відвезти в сервіс, наприклад до наших партнерів vizok.net.ua, довіряйте своє устаткування тільки професіоналам своєї справи.

Гідравлічна рохля — зручний транспортувальник. Він переміщує вантажі переважно на палетах. Особливість — наявність гідравлічного домкрата, піднімає і опускающего вила. Такі візки застосовуються на складах, у великих магазинах. Вони істотно полегшують роботу комірникам і підсобного персоналу торгових точок. Саме тому ремонт гідравлічних візків своїми руками — тема цікава і корисна.

Конструкція рохля проста. Встановлені на колесах металеві вила впевнено тримають вантаж. Вони піднімаються й опускаються за допомогою гідравлічної рукоятки. Висоту вил можна регулювати. Вантажопідйомність деяких моделей досягає 2,5–5 т.

Розбирання рохля — нескладний захід, якщо вивчити конструктивні особливості устаткування. Наприклад, існують візки з вбудованими гальмами, підкатними роликами, одинарними або здвоєними колесами. Як розібрати рохлю, не пошкодивши її? Для початку ознайомтеся з основними видами несправностей і причинами їх виникнення.

1. Несправності і ремонт гідровузла

Гідровузол — найважливіший елемент візка. Його ремонт може передбачати необхідність заміни клапанів або сальників, змащення або всього корпусу. Рішення проблеми краще довірити фахівцям. Виявити несправності гідравліки легко: чути скрип, вантажі важко піднімаються або опускаються.

2. Ремонт або заміна клапана

Нестабільне підняття, повільне опускання циліндра, поява течі в нагнітаючої частини гідравліки — привід переконатися в справності клапана.

Поломки гідравлічної ручки-важеля найчастіші. Вони з’являються через недбале поводження з технікою. Іноді для ремонту досить поміняти кроковий важіль або пружину, у деяких випадках — ручку цілком. Також фахівці можуть вдатися до зварювання.

Часте використання рохля призводить до стирання, деформації і поломки вил. Щоб їх відремонтувати, використовується посилення, регулювання довжини тяг, зварювання та рихтування.

3. Несправності ходової частини

Ходова частина складається з декількох елементів, кожен може вийти з ладу. Це можуть бути колеса і підшипники. Часто ламаються кріплення: осі, каретки, кронштейни та інші складові, які нескладно замінити самостійно, не звертаючись до майстрів.

Подкатниє ролики і рульові колеса дозволяють візку пересуватися, транспортуючи вантаж в потрібному напрямку. Перевищення допустимого навантаження або неохайна експлуатація призводять до поломки цих елементів. Ремонт передбачає заміну старих деталей новими. Вибирати колеса замість несправних потрібно, базуючись на особливості візки, вантажів та специфіку підлог на складі. Наприклад, можна поставити колеса з поліаміду, метал-поліуретану або метал-гуми.

4. Заміна олії, або Ремонт рохля своїми руками, якщо не піднімається вантаж

Ремонт рохля своїми руками (не піднімається вантаж) можна здійснити досить легко, якщо причина криється в нестачі масла. Для цього гідравлічне або просте веретенне масло вводиться в гідровузол через заливний болт. Просте моторне заливати не можна, воно не має потрібної в’язкості. Можливо, мастило витекла через ущільнювач. В цьому випадку його слід замінити.

Здається, що справність внутрішнього вмісту рохля важливіше, ніж її зовнішній вигляд. Це не зовсім вірно. Фарбування окремих елементів або візки повністю — це не тільки турбота про естетичність, але й забезпечення захисту. Фарба захищає обладнання від корозії і зайвої бруду. На чистих поверхнях швидше виявляються протікання в гідравліці.

Як вже говорилося, колеса і ролики часто виходять з ладу. Замінити їх можна самостійно.

Осі роликів фіксують штифти, їх слід вибити. Це роблять з допомогою виколотки діаметром 4-5 мм і молотка. Коли штифти з обох боків видалені, вибивають осі подвілочних роликів. Для цього використовують все той же молоток і выколотку, але більшого діаметра. При наявності корозії на осях полегшити процес видалення допоможе концентрована оцтова кислота (кілька крапель над підшипником — і через 15 хвилин ролик можна звільняти).

Оскільки вантажопідйомна візок — це важливий помічник на складах різних типів, питання, як відремонтувати рохлю, виникають досить часто. Ось декілька порад:

  • якщо не піднімається вантаж, перевірте рівень масла;
  • якщо виявилася течия з-під пружини під ручкою, замініть манжет плунжера;
  • якщо з’явилася течия біля важеля клапана — зносилися ущільнювачі, поставте нові;
  • якщо масло на належному рівні, а візок не піднімає вантаж, — перевірте клапани;
  • якщо візок важко пересувається з вантажем, змастіть або замініть підшипники роликів.

Відрегулювати рохлю самостійно зможуть люди, які добре розбираються в механізмах і довго експлуатують обладнання подібного типу. Якщо ж досвіду недостатньо або причину поломки визначити не вдається, краще довірити ремонт фахівцям.

  • течия масла з насоса — знос манжети, пошкодження поршня насоса
  • при накачуванні насоса нестабільне підняття або повільне опускання робочого циліндра — ремонт клапанів або знос манжети, пошкодження робочого циліндра